{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bil Compagnucci Ferrari F50 1998

6.342 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Danny V
Mand | 45 år | Oprettet: 2. dec 2005


Bil Compagnucci Ferrari F50

Årgang:
1998
Drivkraft:
MAC 6.
6.28cc Benzin motor.
Bore 20mm.
Stroke 20mm.
Kompressions Ratio 13:1.
Max HK 1.3 ved 17.000 Rpm.
4WD.
Aspen Benzin 2T 2% Olieblandet benzin, som yderligere har fået blandet ekstra 4% 2T Aspen olie i da den skal ha en blanding på 6%.
Styre servo er en Xpert RC SI-4431LV som trækker 19,25 kg ved 6.6v med en hastighed på 0,07 sek. i en 60 graders vinkel. Så hel langsom er den ikke.
Gas/Bremsservo er en Jamara D-7971 Aichstetten HES-188 med Indirect Drive. Desværre kan jeg ikke finde nogle data på denne servo hverken hva den trækker eller hva hulen alle de ting står for. Det eneste jeg har kunne finde noget om er det Indirect Drive.
Forklaring for Indirect Drive >>> http://www.servocity.com/html/what_servo_do_you_need_.html
Topfart
Opgivet til omkring de 100 Kmt. Men så skal den nok ha noget af et stræk for at kommer derop for den er ret død i optræk.
Men pyt, det er ikke farten der interessere mig ved denne model, men dens opbygning.
Størrelse
Skala 1/8 Men den er stor af en 1/8 model at være
Længde: 625mm
Brede: 270mm
Højde: 140mm
Frihøjde: 9mm
Akselafstand: 300mm
Sporvidde For/Bag: 264mm
Vægt
3270g
Ekstraudstyr
Ikke det vilde.
Men jeg har dog installeret modtageren i en lille plastboks
for at beskytte den mod det værste skidt og snavs.
Boksen ses på billede 3

Hjemmelavet hylde til en 2S 3000mAh LiFe pakke, under hylden sidder der en boks som har en dobbelt afbryder så radiogrej og tændings systemet kan tændes hver for sig. Nr.1 giver strøm til radio grejet og nr.2 giver strøm til tændings systemet, dog er der mellem afbryder og tændings system sat en UBEC som sikre der kun kommer 5V ud da tændings systemet ikke kan klare de 6.6V som LiFe pakken levere.
Bemærkninger
Jeg har købt den af Henrik V http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=552 herinde fra.
Motoren er luftkølet, af en ventilator trukket med en rem direkte koblet på motorakslen.
Den er med elektronisk tændning, sensoren og boksen som styre den elektroniske tændning ses på billederne 4 & 5
Den har en automatisk 2 gears transmission, som distriburer kræften fra motor ud til de 2 selvlåsende diffs.
Bilen er bygget op på et monocoque vægt bærende chassis.

OPDATERING! 04-02-2014
Såh kom der liv i kalorius efter den har stået stille stort set siden jeg fik den, men nu har jeg haft liv i den og den har trillet lidt rundt.
Så det nye projekt med at smide en 2S 3000mAh LiFe pakke i som erstatning for den 2x4.8V pakke som bilen er født med fungere som det skal. Dog skal det siges at det er vigtigt at der bliver brugt en 5V UBEC mellem LiFe pakke og tændings systemet da det ikke kan tåle 6.6V. Men modtager får de 6.6V så styre servo får det den skal have.

2 korte videoer hvor den køre kan ses på YouTube

Video 1 - Uden karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=OD89U0_1ngM&t=15s&ab_channel=Hitokiri2000

Video 2 - Med Karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=wPNm4gCFpUU&t=5s&ab_channel=Hitokiri2000
Kommentér på:
Bil Compagnucci Ferrari F50
Annonce